Hi! Ik ben UX designer in de wereld van finance, e-commerce, retail en overheid

De Merkenstudio is jouw ontwerpstudio op het gebied van UX design, websites en huisstijlen

Toggle offcanvas area

Huisstijl

Een huisstijl is de visuele presentatie van een bedrijf en is vaak de eerste kennismaking met potentiële klanten. Daarom is het van belang dat deze aansluit bij de identiteit van een bedrijf en de juiste associaties bij mensen oproept. Met een krachtige identiteit breng je een merk tot leven. De Merkenstudio biedt diverse pakketten aan.

Centraal in de huisstijl: een herkenbaar logo

Een krachtig beeldmerk spreekt de doelgroep aan en gaat jaren mee. Het is in harmonie met de identiteit van het merk en goed doordacht. Zoek je een logo dat net iets specialer is of ben je op zoek naar een nieuw visitekaartje om een goede indruk te maken bij jouw relaties? De Merkenstudio helpt je graag met het vertalen van jouw ideeën naar visuele eindproducten.

Restaurant Brink Baarn

Aandacht voor detail

Aandacht voor detail en goed luisteren naar de klant zijn kenmerken van mijn werkwijze. Het resultaat: in het oog springend ontwerp en professioneel drukwerk. Van krachtige advertenties tot complete brochures. Papiersoorten, kleuren, foto’s, teksten en lettertypes zijn belangrijke vraagstukken tijdens het designen van een nieuwe flyer of brochure. Wat moet de flyer uitstralen? Met jouw creatieve inbreng kunnen we samen nadenken over het gewenste eindresultaat. Op zoek naar een uniek design voor een kaartje? Zoek je iets dat net iets anders is dan de ‘gemiddelde’ kaart. Dan denkt de Merkenstudio hier graag over mee.


Prijzen

Basis huisstijl

€ 1.000

  • Logopakket Met bestanden voor online, social media en print
  • 2x items naar keuze*

Standaard huisstijl

€ 1.400

  • Logopakket Met bestanden voor online, social media en print
  • 3x items naar keuze*
  • Brainstorm Op de gewenste locatie

Uitgebreide huisstijl

€ 2.000

  • Logopakket Met bestanden voor online, social media en print
  • 4x items naar keuze*
  • Brainstorm Op de gewenste locatie
  • Brand guide De nieuwe huisstijl vastgelegd in een brand guide

*Je kunt kiezen uit bijvoorbeeld visitekaartjes, flyers, briefpapier, template voor facturen en offertes, flyers, brochures of banners


Cases waar ik trots op ben

De laatste huisstijlen die ik heb ontwikkeld

Rebranding E3DV

Rebranding E3DV

Huisstijl Huygens Academy

Huisstijl Huygens Academy

Huisstijl Ockto

Huisstijl Ockto

Hoe ga ik te werk?

Bij het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl hanteer ik een vaste werkwijze:

Stap 1 - Doelen bepalen

We gaan antwoord geven op de vragen: wat wil je bereiken met je huisstijl en wat is de boodschap die je over wilt brengen?

Stap 2 - Analyseren van de markt

We gaan vergelijkbare huisstijlen bekijken en ontdekken wat werkt en wat niet.

Stap 3 - Inspiratie opdoen

We gaan ideeën en voorbeelden verzamelen van websites en huisstijlen die jij aansprekend vindt.

Stap 4 - Ontwerpen van de huisstijl

Ik ga aan de slag met de verzamelde inspiratie en ideeën en ga aan de slag met een nieuwe huisstijl die past bij je doelen en boodschap.

Stap 5 - Huisstijl implementeren

We gaan de nieuwe huisstijl toepassen op je website en communicatiekanalen en zorgen daarbij voor een consistente uitstraling.

Stap 6 - Evalueren en verbeteren

We gaan de nieuwe huisstijl analyseren en aanpassen pas waar nodig voor het beste resultaat

De kracht van een herkenbare identiteit

In de huidige digitale maatschappij wordt de kracht van print wel eens vergeten. Strak vormgegeven briefpapier, visitekaartjes en verpakkingen vertegenwoordigen niet alleen het imago van een bedrijf, ze kunnen ook waardevolle reclame-instrumenten zijn. Een visuele identeit is meer dan een vel papier met een logo en contactgegevens; het kan ook betrouwbaarheid, loyaliteit en geloofwaardigheid uitstralen.

Alles vastgelegd in een brand guide

Een complete huisstijl bestaat uit een logo, kleurstellingen, lettertypes (typografie) en het gebruik van afbeeldingen. De herkenbare stijl wordt consistent doorgevoerd in alle bedrijfsuitingen, zoals visitekaartjes, enveloppen presentaties, websites en zelfs in bedrijfskleding. Je visuele identiteit leg je vast in een brand guide.

Meer over consistentie

Design systems

Naar het creëren van huisstijlen en brand guides kun je ook een stapje verder gaan, namelijk het ontwikkelen van een design system. Dit is een krachtig hulpmiddel voor het creëren van consistentie binnen een organisatie. Het zorg ervoor dat alle onderdelen die gebruikt worden bij het ontwerpen van digitale producten op elkaar aansluiten, waardoor teams effectiever kunnen samenwerken en sneller betere ervaringen kunnen ontwikkelen. Door een gemeenschappelijke design taal vast te stellen, bevordert het duidelijkheid binnen het ontwerpproces. Wil je hier meer over weten? Neem dan gerust contact op. Of lees meer over design systems via onderstaande link.

De voordelen van een design system