Rol: Visual designer, Periode: 2020
Nieuwe huisstijl en website
MDT is een landelijk programma vanuit het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en vier grote sportbonden. MDT staat voor Maatschappelijke DienstTijd en is de ontdekkingsreis voor jongeren naar de beste versie van henzelf. Een kans voor jongeren om hun talenten te ontdekken, van betekenis te zijn, nieuwe mensen te ontmoeten en keuzes te maken voor de toekomst. MDT Sport richt zich op de sportsector in samenwerking met KNVB (voetbal), KNKV (korfbal), NeVoBo (volleybal) en KNLTB (tennis).

Case
Anneleen en Michel hadden een frisse, kleurrijke look & feel voor ogen die dynamiek zou moeten uitbeelden. Daarom is gekozen voor ‘scheve’ grafische elementen die beweging zouden moeten uitbeelden en modern kleurenpallet (met als primaire tinten blauw en geel). Deze look & feel komt terug in alle huisstijlproducten (zoals briefpapier, template voor documenten, de website en social media).

Highlights
- Realisatie website
- Beveiligde omgeving voor sportverenigingen
- Ontwikkelen nieuwe huisstijl
- Doorvoeren huisstijl in nieuwe producten
Tot slot
De betrokken projectleiders Anneleen Ypma – Diedering en Michel Hofstede vroegen De Merkenstudio om een platform te creëren dat een brede, jonge doelgroep zou moeten aanspreken. Op het platform moeten jongeren geïnspireerd worden door andere MDT’ers en zich vervolgens eenvoudig kunnen aanmelden voor het MDT Sport programma.
Met bewegende beelden, speelse grafische elementen en een energieke look & feel denken we de jeugd te kunnen aanspreken! Nieuwsgierig? Bekijk de website op mdtsport.nl.