Ockto is een handige app waarmee je op een veilige manier je persoonlijke gegevens kunt delen met instanties die daar om vragen. Zo kan je met Ockto informatie verzamelen vanuit bijvoorbeeld het UWV, de Belastingdienst en de Basisregistratie Personen.
De opdracht was om het merk Ockto een nieuwe look & feel te geven die beter zou passen bij de doelgroep. De huisstijl moest fris en dynamisch zijn op basis van de herkenbare Ockto-kleuren blauw, turquoise, roze en wit. Het leuke was dat er gaandeweg het designproces een ‘swoosh’ ontstond (de dynamische grafische vorm) die we op een gegeven moment niet meer weg te denken was uit de nieuwe stijl. De nieuwe ‘Swoosh-stijl’ werd daarom doorgetrokken naar een volwaardige nieuwe huisstijl. Deze staat dus ook centraal in alle communicatie-uitingen van Ockto, zoals in flyers, visitekaartjes, Powerpoint-templates, Word-templates en banners.

Kleurenpalet
Hiernaast zie je het kleurenpalet van Ockto 🎨! Het gebruik van een zorgvuldig gekozen kleurenpalet zorgt voor herkenbaarheid bij klanten. De kleuren in dit kleurenpalet hebben allemaal een eigen functie.
- De kleur roze is het meest opvallend. Deze kleur heb ik gebruikt als de call-to-action kleur voor buttons.
- De kleur donkerblauw is ideaal als contrastkleur naast het roze. Ockto gebruikt deze kleur onder andere voor teksten.
- De andere blauwe en groene kleuren zijn goed toe te passen als accentkleuren. Met deze kleuren heb ik de grafische elementen gemaakt.
- De grijstinten zorgen voor rust in de huisstijl. Deze wordt vooral toegepast als als achtergrondkleur.

Highlights
- Ontwikkelen nieuwe huisstijl
- Doorvoeren huisstijl in nieuwe producten
- Kleurenpalet
- Powerpoint- en Word-templates
- Banners
- Flyers
- Visitekaartjes
Offerte aanvragen
Kan de Merkenstudio jou ook helpen met een nieuwe huisstijl? Vraag vrijblijvend een offerte aan!